در این پژوهش، تحول در علوم تربیتی، با رویکرد تحول بنیادین دنبال میشود. نویسنده معتقد است از طریق بازنگری در تعریف علوم تربیتی میتوان زمینه را برای تحول و تغییر در ساختار و محتوای آن نظام علمی فراهم آورد. به عنوان گام نخست، چیستی موضوع علوم تربیتی که همانا «انسانِ در حال شدن» است، مورد سؤال قرار گرفته و پاسخهایی از منظر سه تن از اندیشمندان طراز اول در جریان اندیشه اسلامی، یعنی صدرالمتالهین، علامه طباطبایی و آیتالله جوادی آملی، ارائه شده است. روش این پرسوجو، اقتراحنویسی مبتنی بر آثار مکتوب است که به صورت گفتگویی مصاحبهگونه طراحی شده است. درنهایت، بحث در چارچوب آراء هر یک از این سه اندیشمند، با پرسشی پیرامون طرح کلی ایشان برای زمینه تعلیم و تربیت، در مورد انسانی که ترسیم نمودهاند، پایان میگیرد.
ویژگی های دوره
- درس 1
- آزمونها 0
- مدت زمان Lifetime access
- سطح مهارت All levels
- زبان فارسی
- دانشجویان 109
- ارزیابی بله